Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Instytut Filologii Germańskiej

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wizyta w Konsulacie Generalnym RFN oraz Instytucie Goethego w Krakowie

14 kwietnia br. studenci I roku filologii germańskiej z j. angielskim odwiedzili Konsulat Generalny RFN oraz Instytut Goethego w Krakowie.

W siedzibie konsulatu wszystkich serdecznie przywitał konsul generalny RFN, pan dr Werner Köhler. Następnie pani Regina von Ahn, kierująca Wydziałem ds. Kultury i oświaty, przedstawiła uczestnikom spotkania strukturę, zadania i codzienną pracę konsulatu oraz historię krakowskiej placówki. Szczególne zainteresowanie słuchających wzbudziły informacje na temat zasad, według których przedstawiciele niemieckich służb dyplomatycznych wysyłani są do placówek na całym świecie, możliwości praktyk zawodowych na terenie Niemiec oraz współpracy konsulatu z szkołami i uczelniami w Polsce.
Po wykładzie studenci obejrzeli prezentowaną aktualnie w siedzibie konsulatu wystawę fotografii „Tylko się rozglądam" oraz umieszczoną w odremontowanych piwnicach budynku wystawę „Przestrzeń, czas, forma", która jest efektem współpracy studentów Wydziału Rzeźby krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i Instytutu Architektury Krajobrazu i Inżynierii Środowiska berlińskiego Uniwersytetu Technicznego.

Po przerwie studenci udali się do Instytutu Goethego. W Pałacu Potockich zwiedzili wystawę „Tryptyk labiryntów", prezentowaną w ramach projektu „Instynkt gry". Na wystawę składają się trzy prace interaktywne: sterowany głosem labirynt „Amazing", labirynt kulkowy „Superlexus Interlace" oraz przestrzenna instalacja „Suck the Balls". Historię powstania tych gier oraz reguły w nich obowiązujące objaśniły młodszym koleżankom i kolegom studentki V roku filologii germańskiej. Choć opisy i instrukcje w języku niemieckim w pierwszej chwili wydawały się skomplikowane, to jednak wypróbowanie gier okazało się bardzo zabawne. Wszyscy też z zaangażowaniem wzięli udział w końcowym quizie sprawdzającym wiedzę na temat wystawy.

Projekt Instytutu Goethego doskonale wpisał się w zajęcia z p.n.j.n. na I roku studiów, nieco wcześniej bowiem studenci zajmowali się właśnie tematyką związaną z różnego rodzaju grami.

Tego rodzaju zajęcia pozauczelniane należy traktować jako wprowadzenie studentów do metod pracy w ramach praktycznych opcji projektowych. Ich zadaniem jest rozwijanie kompetencji językowych poprzez wspieranie samodzielnej lub/i zespołowej pracy nad projektami językowymi związanymi z szeroko pojętym krajoznawstwem niemieckim.